De geometrische houtpanelen hebben als basis een ornamenteel karakter dat terug te vinden is in de Egyptische of Islamitische kunst, later overgenomen door de Italiaanse Renaissance.De panelen worden in samenhang met de altaren geëxposeerd.

uit 1997 tot 2011 (klik op de afbeelding om het werk groter te bekijken)
stuur een bericht naar de kunstenaar

Geometrische houtpanelen in de Eusebiuskerk Arnhem. Overzicht expositie

1997

De geometrische houtpanelen bestaan uit twee delen en zijn zo met elkaar te verbinden dat telkens andere werken kunnen worden samengesteld.

Geometrische houtpanelen in de Eusebiuskerk Arnhem

1997

Geometrische houtpanelen in de Eusebiuskerk Arnhem

Geometrische houtpanelen in de Eusebiuskerk Arnhem

1997

Geometrische houtpanelen in de Eusebiuskerk Arnhem

Vensterkruis. Houtpaneel. Vast expositiemateriaal

1997

Dit paneel bestaat uit twee delen,die op verschillende wijze met elkaar verbonden kunnen worden,zodat er verschillende werken samengesteld kunnen worden. De patronen sluiten telkens op elkaar aan.

HIE-stoel. Vast expositiemateriaal

2001

Bij de poëtische HIE-stoel is uitgegaan van het alfabet. De vormgeving is geometrisch uitgewerkt. Deze stoel wordt in samenhang met het houtpaneel: 'vierkantvulling' geëxposeerd.

Vierkantvulling. Houtpaneel. Vast expositiemateriaal

1997

Het bijzondere van dit paneel is dat het uit twee delen bestaat die op verschillende wijze met elkaar verbonden kunnen worden, zodat er tenminste 12 verschillende werken samengesteld kunnen worden.

Optisch effect met driehoeken. Schoolmateriaal

2008

Dit werk met driehoeken geeft door de onderliggende berekening, rangschikking en het kleurgebruik een sterk optisch effect. De lijnen lijken in eerste instantie krom. Maar is dat ook zo?

Levenskader. Houtpaneel

2009

Levenskader naar houtsnij-en inlegwerk op kerkbank in de aartsabdij Monte Oliveto nabij Siena in Toscane. Centrum voor de olivetaanse spiritualiteit.

Geometrisch houtpaneel in de serie silver line

2011

Geometrisch houtpaneel in de serie Silver Line.